
Omdat de Tesla voor het deelauto project in Roermond al in augustus was besteld en tot begin december Tesla en de lease maatschappij Kyoto Lease bleven volhouden dat de bestelde Tesla op de boot stond en op tijd zou worden geleverd kwam het telefoontje van Kyoto Lease als een donderslag bij heldere hemel. De Tesla bleek toch niet op de boot te staan, wel een duurdere, de zogenaamde Long Range. Deze is 12000 euro duurder, onbetaalbaar voor mij. Als ik dat niet wilde kon de bestelling in 2020 worden bezorgd of ik kon cancellen. Ook een levering in 2020 betekent fors meer kosten die ik met de beperkte omzet van mijn bedrijf niet kan verantwoorden. Cancellen is de enige optie. Wat steekt is dat Tesla is blijven liegen over de leveringsvoortgang en de gemaakte en ondertekende afspraak eenzijdig niet nakomt en het niet nodig vindt hun besluit uit te leggen of in overleg te treden. Met mijn motto van Bona Ciklo: "Betrouwbaarheid in Volhoudbaarheid" stuit me dit handelen erg tegen de borst. Ik moet op zoek naar een andere methode om mijn ideaal van een elektrische auto voor de zaak die door anderen gedeeld kan worden werkelijkheid te maken.
Een geluk bij een ongeluk is dat de gemeente Roermond een project start voor deelauto's. Ik kan nog meedoen en zo toch mijn idealen bereiken. Zoals het er nu uitziet kan ik vanaf half januari toch elektrisch rijden en tegelijk de auto beschikbaar stellen aan mensen die de auto willen delen. Geen Tesla, maar dat overleven we wel!
Eind goed, al goed.
Kan ik toch mijn nieuwe logo gaan plaatsen op een witte deelauto. Dit logo was netjes op tijd klaar gemaakt door Janneke Postulart.